Nielegalne treści mają znikać w ciągu godziny

2 marca 2018, 17:02

Komisja Europejska wydała dla firm internetowych zestaw zaleceń dotyczących nielegalnych treści, których zawartość rozciąga się od treści terrorystycznych, wzbudzających nienawiść, zachęcających do przemocy, poprzez materiały związane z wykorzystaniem seksualnym dzieci, podrobionymi produktami po treści naruszające prawa autorskie. W zaleceniach czytamy, że biorąc pod uwagę fakt, iż treści terrorystyczne są najbardziej szkodliwe w pierwszych godzinach po ich zamieszczeniu, wszystkie firmy powinny usunąć je w ciągu godziny od momentu, gdy zostaną o nich poinformowane.



Gra ma nauczyć rozpoznawania fałszywych informacji

23 lutego 2018, 05:36

Gra Bad News to dzieło naukowców z University of Cambridge, które ma nauczyć ludzi rozpoznawania fałszywych informacji. Pozwala ona na budowanie serwisu społecznościowego poprzez wybieranie sensacyjnych nagłówków i zdjęć oraz dzielenie się nimi z wyimaginowanymi fanami portalu. Punkty są przyznawane za obrażanie celebrytów i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.


Słodzone napoje niekorzystnie wpływają na płodność

15 lutego 2018, 11:36

Wypijanie przez kobietę lub mężczyznę jednego bądź więcej słodzonych napojów dziennie wiąże się ze spadkiem szans na zajście w ciążę.


Microsoft przejmie Electronics Arts?

31 stycznia 2018, 05:52

Analitycy nie wykluczają, że już wkrótce Microsoft ogłosi zamiar przejęcia Electronic Arts, jednego z największych światowych producentów gier wideo


Jazzowy czy klasyczny? O różnicach w mózgach pianistów

17 stycznia 2018, 12:35

Laikom może wydawać się, że wykształcony pianista jest w stanie zagrać każdy utwór, niezależnie od jego stylu. Jednak nawet pianiści z dziesięcioleciami doświadczenia mają problemy z przełączaniem się pomiędzy tak różnymi stylami, jak jazz i muzyka klasyczna.


Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?

17 stycznia 2018, 08:57

Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.


Sztuczna inteligencja pokonała ludzi na kolejnym polu

16 stycznia 2018, 10:15

Sztuczna inteligencja dogania ludzi w kolejnych zadaniach. Alibaba i Microsoft stworzyły, niezależnie od siebie, sztuczną inteligencję, która jest lepsza od człowieka w opracowanym na Uniwersytecie Stanforda teście czytania ze zrozumieniem.


© avlxyzlicencja: Creative Commons

Instytut Żywności i Żywienia przygotował dla dzieci aplikację o zdrowym żywieniu

5 stycznia 2018, 13:24

„Zdrowice” to nowa aplikacja o zdrowym żywieniu dla dzieci i młodzieży przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia. Eksperci mają nadzieję, że dzięki tej grze dzieci zainteresują się zasadami racjonalnego żywienia i zdrowym stylem życia.


Samwell Tarly autorem pracy o klimacie świata „Gry o Tron”

21 grudnia 2017, 12:42

Naukowcy z 3 brytyjskich uniwersytetów - w Bristolu, Cardiff i Southampton - posłużyli się modelem klimatycznym, by symulować i badać klimat "Gry o tron".


Autonomiczny samochód zderzył się z motocyklistą

21 grudnia 2017, 11:31

Producent autonomicznych samochodów, firma Cruise, która w ubiegłym roku została przejęta przez GM, poinformowała o kolizji pomiędzy jej pojazdem a motocyklistą. Do zderzenia doszło w San Francisco. Z raportu złożonego przed Kalifornijskim Wydziałem Ruchu Drogowego dowiadujemy się, że policja orzekła, iż winnym wypadku był motocyklista.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy